2015-07-27 09.35.2020150730_1726382015-09-26 12.44.34

Vi hälsar nya medlemmar välkomna!

Vill Du bli medlem i FSS är kostnaden för medlemskap 400:- per år. Medlemskapet inkluderar även familjemedlemmar om du så önskar. Du kan även bli stödmedlem för 200:- per år (se vidare klubbens stadgar för stödmedlem).

Genom medlemskapet får du tillgång till en rad aktiviteter och trevlig social samvaro. Under fliken Aktiviteter och i Kalendariet kan du läsa mer om sjösättning, upptagning, vinterförvaring, bastu, klubbstuga, utbildningsverksamhet, måndagsseglingar och mycket annat. Klubbens motto är ”En båtklubb för alla”. Den bildades redan 1967.

Verksamheten drivs i stor utsträckning på ideell basis. De flesta medlemmar engagerar sig därför aktivt i någon av sektionerna, deltar i arbetet på klubbens arbetsdagar eller bidrar på något annat konkret sätt till klubbens verksamhet.  Den medlem som inte vill eller kan medverka i arbetet debiteras en avgift på 600:- per år utöver den ordinarie medlemsavgiften. Dessa extra avgifter används för inköp av nödvändiga tjänster eller material till klubbens verksamhet.

För att bli medlem skickar du ett mail till Bo Åhlund som är ansvarig för vårt medlemsregister:

• Klicka på den blå länken: boalund@outlook.com
  • I ämnes raden på ditt mail: Medlems ansökan FSS
  • I ditt mail: Ange namn, adress, telefonnummer och personnummer.  Är det medlemskap för hela familjen, fyller du på med deras namn och personnummer.
  • Viktigt! Om du vill ha dina mail från FSS på en annan mailadress än den du skickar din ansökan från, så ber vi dig skriva in den mailadressen i ditt mail.

När Bo fått informationen som behövs, skickar vi en avi på medlemsavgiften via mail. Det är din bekräftelse på att vi tagit emot din anmälan.

När du anmäler dig, till olika aktiviteter och blir medlem i FSS, ger du ditt medgivande till att vi registrerar dig i vårt medlemsregister. Registrering av personuppgifter styrs av GDPR. För att FSS skall kunna söka olika bidrag, för sin verksamhet, från t.ex. Mörbylånga kommun och Riksidrottsförbundet, ber vi därför om dina personuppgifter redan i medlemsansökan ovan.

Varmt välkommen i klubben!

Styrelsen