Vuxenseglarskola 2024

2015-09-26 12.27.52

Segling för juniorer och vuxna

Vi erbjuder veckokurser, intensivkurs 7 dagar i sträck för juniorer och vuxna. Vi seglar C55 och erbjuder både nybörjarkurser och fortsättningskurser. Vårt mål är att skapa duktiga seglare som är trygga på vattnet och klarar av att föra fram en segelbåt på ett säkert sätt. Du är från 15 år och uppåt, ålder är ingen begränsning vi har haft flera över 60 år. Simkunnighet om minst 200 m är ett absolut krav.

Var seglar vi?
Kursen kommer att äga rum i vattnen kring Färjestaden alternativt i Ölandshamnen i Kalmar. Var kursen bedrivs beror på väder och vind. Kursstart är dock alltid i FSS klubblokal i hamnen i Färjestaden.

Nivå: Nybörjare 1 – Blandade grupper – 10 platser

Omfattning: Intensivkurs – 7 dagar i rad.
Start: Söndag 23 juni till och med lördag 29 juni 2024.
Tid: Klockan 08:30 tom 12:30 dagligen, uppstartsdagen söndag 23 juni gäller annan tid. Meddelas senare.
Förkunskaper: Inga, du skall vara nyfiken på och intresserad av segling.

Nivå: Nybörjare 2 – Blandade grupper – 10 platser

Omfattning: Intensivkurs – 7 dagar i rad.
Start: Söndag 23 juni till och med lördag 29 juni 2024.
Tid: Klockan 13:30 tom 17:30 dagligen, uppstartsdagen söndag 23 juni gäller annan tid. Meddelas senare.
Förkunskaper: Inga, du skall vara nyfiken på och intresserad av segling.

Lite mer om båtar och ledare
Vi seglar C55:or och liknande med 2-3 deltagare i varje båt. C55:an är en kölbåt med jollekänsla, enkel att hantera och med bra fart, hög kvalitet som ger mer tid för det roliga i seglingen. Våra instruktörer är utbildade av Svenska Seglarförbundet med lång erfarenhet av att bedriva seglarskolor. Vi har naturligtvis följebåt med hjälpledare för säkerhetens skull.

Anmäl dig nu, deltagarantalet är begränsat till 10 personer per kurs.

Anmälan gör du via mail till: seglarskola@fssbk.se

I anmälan anger du: Kurs, namn, adress, e-post, telefon samt personnummer.

När du anmäler dig till seglarskolan tillåter du i enlighet med PUL/GDPR att vi registrerar dig i vårt medlemsregister. För mer information se Medlem

Pris 3 000 SEK per deltagare. Kurslitteratur ingår i kursavgiften. Avgiften faktureras via mail. Reserverad plats i kursen gäller först när avgiften är FSS tillhanda.

Seglarskola är en godkänd aktivitet av Skatteverket att bekosta med ditt friskvårdsbidrag.

Vi erbjuder seglarintyg 1-2 som kan göras i direkt anslutning till kursen eller en helgdag efter kursen. Kostnad 500 SEK/person plus en administrativ kostnad på 350 SEK.

Frågor:
Via mail Johnny Billström